domingo, 16 de novembro de 2008

CÁLCIO NOS OSSOS

"I don't want to drive up to the pearly gates in a shiny sports car, wearing beautifully, tailored clothes, my hair expertly coiffed, and with long, perfectly manicured fingernails. I want to drive up in a station wagon that has mud on the wheels from taking kids to scout camp. I want to be there with grass stains on my shoes from mowing Sister Schenck's lawn. I want to be there with a smudge of peanut butter on my shirt from making sandwiches for a sick neighbor's children. I want to be there with a little dirt under my fingernails from helping to weed someone's garden. I want to be there
with children's sticky kisses on my cheeks and tears of a friend on my shoulder. I want the Lord to know I was really here and that I really lived."
Marjorie Hinckley

"Eu nao quero entrar pelos portoes dos ceus dirigindo um carro esportivo brilhante, vestindo roupas perfeitamente costuradas, com os cabelos perfeitamente penteados e unhas pintadas na manicure. Eu quero entrar dirigindo uma van com lama nos pneus por ter levado as criancas no acampamento dos jovens. Eu quero entrar la com manchas de grama nos meus pes por ter cortado a grama da irma Schenck. Eu quero estar la com pasta de amendoim na minha camiseta por ter feito sanduiches para o filho doente de uma vizinha. Eu quero estar la com terra debaixo das unhas por ter ajudado a tirar as ervas daninhas do jardim de alguem. Eu quero estar la com beijos grudentos de criancas em minhas bochechas e lagrimas de um amigo no meu ombro. Eu quero que o Senhor saiba que eu REALMENTE estive aqui e que eu REALMENTE vivi"
Marjorie Hinckley

Nenhum comentário: